iklan

Lauterbrunnen

Monday 4 February 2013

Cempedak Goreng


Ni pun nak masuk dalam blog...., saje nak kasi banyak post..., hehehe

Cempedak berbuah kat kebun. Asalnya ada org nak curi buah cempedak, mereka dah turunkan buah2 cempedak tu. Kebetulan abg ipar aku dtg kebun nak cari buah cempedak. Elok je buah2 tu dah terlonggok kat bawah pokok. Entah2 pencuri tu masih ada kat situ, masa abg ipar aku dtg. Dia pun bawak la balik buah cempedak yg dah siap dipetik oleh pencuri tu.

Aku ambil 3 biji je..., kat rumah ni, bukannya ada org yg suka makan, sudahnya jenuh aku mengunyah sorang2 nak kasi habis. Buat penat je aku menggoreng....

Selalunya kalau aku gi kebun, jarang dapat cempedak yg elok, sebab kami ni tak pandai nak tengok buah yg dah matang. Main petik je, lepas seminggu buah tu busuk. Untung gak la ada org tolong petikkan...., tapi yg tak bestnya, mereka ni mencuri. Tak pe lah, kurang2nya dapat pahala untuk arwah ayah dan mak yg susah payah menanam pokok2 cempedak tu...


No comments:

Post a Comment